16 September 2010

BALIK RAYA..... MEMANDU MALAM @ SIANG MANA LEBIH SELAMAT...???

Lebuh Raya .... Jalan Persekutuan .....Jalan Bandaran..... Jalan Kampung...!!! @ jalan pintas. Pasti semua jalan raya tersebut akan dipenuhi oleh kenderaan yg balik dari Berhari Raya. Minggu hadapan akan bermulanya hari-hari sibuk untuk orang yg bekerja, bersekolah @ ape-ape sahaja. 
Bila sebut saje balik dari berhari raya pasti kebanyakan pemandu akan mula merancang perjalanan pulang ke rumah masing-masing. Ade yang suka memandu waktu malam kerana suasana sejuk tiada matahari panas seperti siang hari. Ade juga yang suka memandu siang kerana mata lebih tidakk mengantuk kerana hari terang. Masing-masing ade pendapat masing-masing. MFFZONE sendiri lebh senang memandu pada waktu siang selain kalah pada cahaya lampu di malam hari memandu waktu siang ni banyak tempat yang boleh disinggah di sepanjang perjalanan pulang.
Siang @ malam, masing-masing memandu mengikut keselesaan yang pasti keselamatan diri & penumpang menstilah diutamakan rancang perjalanan anda dan  pastikan aspek keselamatan diutamakan 


SELAMAT PULANG KEMBALI KE KOTA
 

IKLAN @ mffzone

Related Posts with Thumbnails