03 Januari 2011

BESAR ...KECIL.....CANTIK......TETAPI.......



Apa tujuan sebenar semua ini dibina... Adakah untuk rakyat Malaysia @ orang asing. Sudahkah pendapatan rakyat Malaysia mencapai tahap pendapatan rakyat negara maju. Ishhhh rasa mustahil..!!!
 Kalau anda semua perhatikan rupa bentuk rumah kat Malaysia terutama di bandar-bandar besar seperti Johor Bahru, Kuala Lumpur & Shah Alam dimanakah rakyat malaysia sebenarnya duduk??. Contoh di Johor Bahru purata harga rumah disini adalah berharga RM100k tidak kira dimana kawasan dekat dengan bandar Jb @ jauh semua nyer RM100k. Purata pendapatan rakyat Malaysia untuk  satu tahun RM15k hingga RM25k. Adakah mencukupi untuk membeli harga rumah sebegitu.
Cuba anda perhatikan juga di kawasan rumah yang berharga RM100k ke atas banyakkah kelompok bumiputera yang mampu memilikki rumah yang berharga RM100k. Diharap pihak kerajaan akan dapat menyelesaikan masalah yang timbul ini supaya perkara ini tidak akan menimbulkan keadaan yang tidak senang dikalangan rakyat yang berpendapatan rendah & sederhana. Kerajaan juga disarankan agar memantau harga rumah dibawah RM200k sepertimana yang kerajaan amalkan dengan memantau harga rumah dibawah RM100k. 
Semoga dengan pemantauan tersebut selaras dengan slogan "RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN"

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

JOM KOMEN DISINI

IKLAN @ mffzone

Related Posts with Thumbnails