19 September 2018

KELAHIRAN ANAK KETIGA

Syukur Alhamdullilah kehadrat allah swt diatas limpah kurniaan rezekinyer dengan kelahiran anak ketiga.

Pelbagai dugaan dan cabaran yang dihadapi oleh kami diantaranya saya sendiri tidak menyangka dengan rezeki anak yang dikurniakan oleh allah kepada keluarga kami memandangkan kami bercadang hanya untuk memiliki dua orang anak sahaja.


Pelbagai dugaan juga dihadapi oleh isteri sepanjang 9 bulan mengandung diantaranya telah disahkan menghidap diabetes, kedudukan uri terlalu kebawah berada ditahap 3 ke 4 pada usia kandungan 7 bulan, bayi lambat pusing, air ketumban terlalu banyak. Isteri juga diarahkan untuk hadir ke hospital untuk penelitilian lanjut dengan pakar perbidanan.

Pada usia kandungan 39 minggu 2 hari lagi sebelum genap 40 minggu kami sepakat untuk k


ehospital supaya isteri disaring kerana bimbangkan kandungan setelah isteri mengadu sakit pingang selama 3 hari. Namun isteri dibenarkan untuk pulang memandangkan isteri baru mengalami sakit bersalin yang kecil dan memandangkan bukaan baru 2cm.

Setelah menunggu selama 2 hari, isteri masih tidak menunjukkan tanda -tanda hendak bersalin tetapi memandangkan isteri menghidap kencing manis yang tinggi kami diarahkan pergi ke hospital setelah genap 40 minggu untuk dibantu bersalin secara normal.

Setibanya dihospital isteri disaring dan masih disahkan belum ada tanda-tanda nak bersalin. Walaubagaimanapun pakar mengesahkan isteri perlu di induce dan ditahan diwad bersalin. Setelah genap 24jam ieteri disahkan perlu ke dewan bersalin. Isteri juga meminta saya turut berada didewan bersalin bersama-samanya.



Didalam dewan bersalin isteri telah diberi induce untuk membantu dalam proses kelahiran. Kami berada di dewan bersalin selama 8 jam untuk menunggu kelahiran bayi kami. Alhamdulillah Tepat pada pukul 315 isteri telah selamat melahirkan seorang bayi perempuan seberat 3.6kg secara normal.


Semoga dengan kelahiran bayi perempuan ini akan bertambah rezeki dan keberkatan buat keluarga kami.



Tiada ulasan :

Catat Ulasan

JOM KOMEN DISINI

IKLAN @ mffzone

Related Posts with Thumbnails